21 Şubat 2014 Cuma

FRANSIZCA SAHIS ZAMIRLERI - FRANSIZCA OGRENMEK ISTIYORUM

    Ben, sen,o,biz,sizler,onlar gibi kişileri belirten kelimelere şahıs zamirleri denmektedir. Fransızca da Pronoms personnels şeklinde ifade edilen bu kelimeler türkçeden farklı olarak o ve onlar kelimelerinde, kişi veya kişilerin erkek veya kadın olmasına göre değişik şekilde ifade edilmektedir. Ders videosunda bunlara dikkat edip öğrenebilirsiniz....

FRANSIZCA OKUNUŞ TÜRKÇE
 Pronoms personnels  Pğonom peğsonel Kişi zamirleri
 JE parle  Jö pağle  Ben konuşuyorum
 Moi  Mua  Ben
 TU parles  Tü pağl  Sen konuşuyorsun
 TOI  Tua  Sen
 IL parle  İl pağl  O konuşuyor
 LUI  Lüi  O
 ELLE parle  El pağl  O konuşuyor
 ELLE  El  O(Kız,Kadın,Bayan yani dişiler için)
 NOUS Parlons  Nu pağlon  Biz konuşuyoruz
 NOUS  Nu  Biz
 VOUS parlez  vous pağle  Siz konuşuyorsunuz
 VOUS  Vu  Siz
 ILS parlent  İl pağl  Onlat konuşuyor
 EUX  Ö  Onlar
 ELLES parlent  El pağle  Onlar konuşuyor.(Bayanlar için)
 ELLES  El  Onlar(Dişiller için.)




0 yorum:

Yorum Gönder